Here we go again..

Jag är redo att starta livet.... mitt liv.
Men jag letar efter knappen "play".
Eller rätttare sagt.. "den rätta utbildningen". Det yrket som jag i framtiden kommer vara nöjd med att jag valde. Så NÖÖÖJD jag ska va!

Nu orkar jag inte längre. Har suttit ca 1 timme hos campus studievägledare, 2 timmar hemma vid datorn och säkert totalt 1 timme har jag läst i utbildningskataloger. Men var är MITT yrke?

Allt jag vill är att få flytta hemifrån, (tillsammans med kärleken), börja plugga, se mig om i världen. BLI VUXEN.
Jag tvättar ju inte ens mina egna kläder. Skit.

Barnmorska? Nå? Nina bestäm dig.

5,5 år.

Sjuksköterska (N) Hell no.

Jävla pissmyra.

Å andra sidan försöker jag tänka på barnen som Johnny och Mattias träffar i deras program "Hello Africa". Fy fan så ruskigt lycklig jag bör vara. Det är SJUUUUKT att jag gnäller om ångesten inför MITT yrkesval. Vilket cp man får lov att vara.

Kan man dö av beslutångest? Eller försörja sig på det? Då skulle det gå fint för mig.
Jag är nummer ett beslutångest-huvve. Tack

Det kurrar i min mage. Lite iaf. Jag tänker nog göra krossad tomatssås med spagetti med mycket lök. Det gjorde jag igår. Det är gott.
Men annars orkar jag nog inte göra mycket annat. Skulle vilja åka och titta på Linnea och Mickes nya lägenhet. Men.....

När är det mina tur att få flytta?
Få ha sitt eget. Göra som man vill. Bestämma om sitt. Leva livet.
Jag ser mig själv nyinflyttad, möblerna är på plats, Alex är på väg hem. Kanske om han har tur har jag lagat nåt gott. Det är lugnt och tyst. I vardagsrummet ligger jag i soffan och bara njuter av lugnet och friheten. Samtidigt lyssnar jag nog på Norah Jones, Enya eller Jason Mraz. AAhh... :) Couldn´t get much better than that. 

Ta hand om er! 


                                                        
 "Pay no more than absolutely zero"   
                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback