Månens dag

Jaha men hallå!

Ännu en vild och galen helg har flygit förbi :) typ.
Var ute med Linnea och hennes vänner.



Ååå nu har jag bokat min långa bussfärd till OSLO! :) Kusin nu kommer jag for sure! :) :)

 Min sötaste Alex hade gjort pizza förra veckan, när jag kom hem från jobbet. Mycket duktig för att inte ha någon brödkavel :) haha! Men dom blev jättegoda!




Åhå, men jag lyckades med att baka dom godaste kakor. Brysselkex! Mycket lätt och mycket goda! Tips till er!

Brysselkex
200 gram smör
1 dl strösocker
5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

GÖR SÅHÄR :
Blanda alla ingredienser i hushållsassistenten eller för hand. Smöret ska vara rumsvarmt! Knåda degen så den blir slät & "hård". Lägg i kylskåp ca 1 timme. Blanda strösocker och röd hushållsfärg. Gör rullar av degen och rulla rullarna i sockret. Skär ca 1cm stjocka skivor & lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Det blir ca 50st småskakor! Grädda ca 8 - 10min i 175 grader.


I veckan har jag fullt med jobb =) Hela helgen med så klart! Men de är okej!

Nä känner att jag inte har så mycket kul att skriva så jag slutar här.

     Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback