Här är hon! :D

Hej ni era wild kids!

Shit vad jag har varit aktiv idag,, och då måste jag ju få skryta med de för errrrr ;)

08:00 var jag på skolan och lämnade in min första tenta.. Hmm,, nervöst =s sen gick jag till på bibban och letade litteratur till nästa kurs. Kul att jag letat efter en bok som INTE ENS ÄR en bok.. Haha! Det var en tidsskrift.. mmm naajss.

Jaa

Sen åkte jag hem med min man och åt lunch. Efter de la vi ut alla mynt på golvet som vi samlat på oss över åren.
Jag räknade och resultatet blev:

26 st tior
54 st femkronor
437 st enkronor
116 st femtioöringar

= 1025 kr i kronor!! De ni!

Jag vann, Alex hade något på 980 kr.. Hehh.



Så..

Då gick vi med våra stora pengapåsar till en maskin som åt upp dom och satte in pengarna på vårat konto.. Det var trevligt tyckte jag.
Sen fick jag skynda mig till bibloteket för att där ta emot min efterlängtade CYKEL!! :D Han gav mig nycklarna, en hjälm och förklarade att jag måste ta med cykeln där den är köpt för att få garantin. Så fick jag ju bli fotad också, av inte mindre än TVÅ fotografer. De ni! 

Nöjd som jag var gick jag därifrån med min cykel och efter hörnet skulle jag ju så klart börja cykla. Men nej, sadeln var för hög så jag fick vända hem, hämta verktygslådan och mecka lite. Sen bar det av igen med winnerbäck i öronen och solen i ansiktet. Äntligen äger jag en cykel igen,, kan det har varit 6 eller 7 år sen jag hade en egen? Jag cyklade förbi bern arena, willys och sen stannade jag vid cykelaffären. Jag fick min garanti och köpte även ett lås för 350 kr, japp ni hörde rätt,, men inte nog med det. Jag köpte en svensktillverkad sadelvärmare för 100 kr :) hee.. Jaa nu vet jag hur ni killar känner för era fordon. Man är stålt och mallig när man kör den, man är försiktig att den inte får repor eller att något ska gå sönder, orolig i magen när andra ska provköra och inte nog med de så märkte jag att jag bromsade in och undvek väggropar. Ha!  Nu står min skönhet på gården och är låst både fram och bak.. heyyy sa jag föresten att cykeln var värd 4795 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så ett dyrt lås fick de va värt, även med tanke på att Örebro är ett av de städer som har flest cykelstölder i Sverige!

Alex tog lite bilder bilder på mig och min madonna (;



Sen var det jag som lagade räksoppa med cocosmjölk och bakade focaccia bröd.



Idag känner jag mig lite som Lotta på bråkmakargatan,, Jag kan nästan allt och äntligen har jag fått en egen cykel.   


                                                                    Å så på bara en helg förändras våra liv


Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Vilken fin cykel! Förstår att du är stolt!!

Postat av: syster

HAHHA fyfan va störd du är nina.. sitter och seriöst skrattar högt här i min ensamhet HAHHA.. meeen ialf är ni skit snygga ihopp!du o donnan ;)

2009-10-07 @ 23:45:18
Postat av: Linnea

Vad roligt att läsa, håller med Malin man skrattar verkligen när man läser.....KRAM

2009-10-22 @ 12:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback