Fasad renovering

I boken jag tipsade om i förra inlägget så berättar Carolina Gynning om hur hon vill göra en total make over för att bli sig själv igen. Hon vill färga till sin naturliga hårfärg och ta ut hennes sillisar osv.

Nu. Har jag. Börjat göra desamma. Inte tagit ut mina riktiga rattar utan jag har startat en renovering of my skin.

Mina behandlings objekt: 

1, Mjällexem i hårbotten. Jo det är sant! Fy fasen.. Snusk snusk snusk. jag har trott att jag har haft för torr hårbotten och har försökt att behandla detta själv.. I tre år... Nu är jag inne på andra veckans behandling och det kliar inte och mjällar inte. DETTA GÖRA MIG TILL EN EXREMT LYCKLIG MÄNNISKA!

2, Keratosis Pilaris eller apelsinsjukan som den så VIDRIGT skall kallas. Här har vi då en svårare utmaning eftersom att detta är något som är ärfligt och ej botligt. FUCK. Men nu har jag varit och köpt mig en salva som skall lindra besvären. Besvären är små röda knottriga prickar på överarmarna. Usch jag tror jag håller på att utvecklas till ett groddjur. Men jag skall göra det bästa för att det inte skall bli så!

3, Pigmentsfläckar. Denna deffekt har jag ju haft enda sedan kreta resan 2004. Är det NÅGON som vet hur man kan få tillbaka sin jämna fina bränna och slippa se ut som en brunvit dalmatin på plajan, så please give me a call. Jag har hört att p piller kan vara boven i dramat. Men jag har inte lust att testa för då kommer jag få ett yttligare problem och det har jag absoult ingen lust att dras med. Inte nu iaf.

Här har ni mitt byggmaterial som skall få min fasad att skina!
Vi får väl se..


I övrigt blir de så klart party imorn. Vart, när och hur vet jag ej än.

JUST DET! Jag har kommit på vilken hårfärg jag vill ha! Ljus brun.
Men jag ringde till frissan och hon hade ingen tid :(
Vill ju vara fin i håret till midsommar. GAH what to do?
Tipsa på om duktiga frisörer!!

   
                                                                          åtrå, åtrå, åtrå, åtrå, åtrå, åtrå


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu fick jag mig ett gott skratt haha vad rolig du är! Tyvärr har jag bara en sak att säga, fixa ingen bulle i ugnen föörfaan! pusss och kräm

2010-06-14 @ 23:47:24
Postat av: Linnea Broström

f***n vad roligt de är att läsa de du skriver nina:) men sluta inte med p-piller ännu:)

Hoppas vi kan träffas snart. Kramar

2010-06-15 @ 20:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback