Och dagens ris går till...

..mig.

Medans jag och Alex njöt av Italiensk mat på forno italiano igårkväll
låg våra livsmedel och badade i frysen



Mitt fel.. så klart.
Min jävla frossa för smootie har kostat oss säkert 500kr.
Jag såg inte att frysen inte hade stängt sig helt när jag plockade ut de frysta bären.
14 timmar senare är vi en hel påse jumboräkor, flera kg köttfärs, bläckfisk, kantareller och flera grönsaker fattigare!!

Lite gick dock att rädda.. sååå
Nu har jag lagat
1, fisk i ugn med potatis och ärtor
2, lövpiff med inlindad ädelost och paprika
3, Biff med wook och äggnudlar

Alex har lagat
1, fisk och räkor i pastasås
2, Köttfärs och bacon gratäng med ris

Usch.. allt jag vill nu är att bara äta en stor påse fredagsmys..
Man blir ju verkligen inte sugen på mat när man står och lagar rätt efter rätt.

Imorgon ska jag inte göra smootie, den saken är klar.

Och ni som undrar vad jag och Alex firade igår...
Håll i er nu...
2000 dagar tillsammans!!
Av nån anledning tyckte Alex att det var häftigare än 5,5 år som det är nästa vecka.
Så det blev firat igår. Helt enkelt.
Tack för maten igår min sötknopp, och förlåt för att jag inte är den smidigaste människan att bo ihop med.

                                                                                                         so not cool


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback