Örat

Öronlock, öroninflammation, öronvax..

Nåt måste det ju vara.
Har haft besvär med mitt vänster öra ända sen i måndags.
det är som ett lock som suger inåt, typ.
vad kan de va?
Ont gör det väll inte direkt
Men jävligt störande är det iallafall..

Jag har provat allt för att de ska lossna..
Hoppat på ett ben
Haft huvudet upp och ner
Ätit knäckebröd
Tuggat tuggummi
Sovit på örat
Hålltför örat
petat i örat

Inget verkar funka..

Men nu, tack kära internet google, hittade jag nåt intressant!


Vinäger mot öron infektioner

Blanda vinäger och vatten i samma mängd. Droppa blandningen i örat. Lämna den i minst en halv timme. Efter 5-6 timmar den visar effektiva resultat.

Det blir ett projekt att styra upp med när Alex kommer hem.
Inte fan vet jag om det är en infektion, men vinäger ska ju vara bra för allt.

Om nu inte musiken på spinning passet får trumhinnan att svaja bort locket förstås.
Det skulle vara bra.
Jag ska ta en cykel som står nära högtalarna.
Men då kanske jag får tinnitus.
Inte bra alls.

I övrigt borde jag packa för hemgång.
Fyfan vad jag hatar packa.

Ikväll blir det hemmagjord pizza.
Hade ju planerat att vara bakis idag.
Men örat höll mig hemma igår.

                                                                                           Grr Morr Arhh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback