Vet du

Idag i skolan pratade vi om donation.
Ofta är det svårt för anhöriga att fatta beslut om donation när någon nära avlidit. Man vet inte om personen skulle velat det eller inte. Då blir svaret från anhöriga oftast nej.

Jag vill bara påminna er 13 att ta en snackis mer era nära och kära för att veta vad dom har för vilja om något skulle hända dom.
Det är ju ett svårt beslut att ta åt någon annan, speciellt för en som står en nära...

Personligen tycker jag det bör vara lag på att alla ska donera.
Eller iallafall inte få ta emot om de inte kan tänka sig ge.

Självklart skulle jag vilja att delar av mig fick leva kvar så länge de bara kunde!
Självklart skulle jag vilja göra någon annan människa lycklig.
Det är en gåva som är mer värd än en full träff på joker.

Man lindrar inte bara personens lidande och smärta. Utan en hel familj och släktingars oro.

Tänk själv om det var du..



                                                 Man får inte vara självisk när det gäller död till liv


Kommentarer
Postat av: Linnea

Åhh vad fint:)

2011-02-25 @ 21:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback